Digitalni MarketinG

Instagram za početnike

Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža na Svetu! Vođenje naloga na Instagramu je zabavan, ali i zahtevan posao.

U ovom tekstu ćemo se malo potruditi da Vam pojasnimo zašto je važno biti prisutan na ovaj platformi, kao i šta Vam je potrebno za kvalitetnu Instagram stranicu.

vodjenje instagram naloga

Instagram je neophodan za Vaš biznis

Instagram za biznis Vam pruža neverovatnu priliku da se povežete sa potencijalnim klijentima!

U nastavku su četiri glavna razloga zašto bi trebali da imate Instagram za svoj biznis:

 

  1. Instagram ima preko milijardu aktivnih korisnika. To je poprilična brojka potencijalnih klijenata. Samo u Srbiji, ovaj broj je u julu 2021. godine iznosio 2.789.000
  2. Instagram je vizuelna platforma, što ga čini idealnim za biznise u kreativnoj industriji, kao što su moda, dizajn, lepota, hrana…
  3. Pruža neverovatnu mogućnost da se izgradi brand awareness i da se stvori kontakt sa potencijalnim klijentima.
  4. Instagram se koristi da uputi na Vaš web sajt ili blog, što može dovesti do prodaje.

Kakve objave najbolje prolaze na Instagramu?

 

Kako je prethodno navedeno, Instagram je vizuelna plataforma i baš iz tog razloga kvalitetne fotografije su obavezne!

Postoji više tipova samih objava. Najzastupljenija vrsta je single image objava, ali carousel objave su izuzetno zanimljive, zatim Reel koji je trenutno najpopularniji format Instagram objave i Story koji stvara interakciju između Vašeg biznisa i publike.

Za sve vrste objava, najbitnija stvar je kvalitet!

Držite se onoga u čemu ste dobri. Rešavajte probleme koje vaši klijenti eventualno imaju. Dajte savete vezane za Vašu struku i držite se toga!

Ukoliko se bavite prodajom kozmetike, pišite o rešavanju problema sa aknama ili kvalitetu proizvoda za negu kože lica ili tela.

Neka Vam fokus bude na kategoriji kojoj je namenjen Vaš proizvod ili usluga.

Klikbejt naslovi su uglavnom vezani za blogove, ali i za fotografije koje objavljujete. Niko Vam ne brani da na fotografiji imate naslov posta. Naslov treba da bude kratak, ali da privuče pažnju korisnicima Instagrama.

“Klikbejt naslovi su uglavnom vezani za blogove, ali i za fotografije koje objavljujete. Niko Vam ne brani da na fotografiji imate naslov posta. Naslov treba da bude kratak, ali da privuče pažnju korisnicima Instagrama.”

klikbejt naslov

Instagram satnica – kada treba da objavljujete?

 

Kada je Vaša pubika najaktivnija?

Kada govorimo o Business profilima na Instagramu, svaki od njih ima uvid u statistiku. U okviru nje ima uvid i u pratioce. Koji je procenat porasta broja pratilaca ili njegovog pada, odakle su (gradovi i zemlje), uzrast, pol, ali i vreme u kom su najaktivniji i to po danima.

Nemojte da Vas iznenadi ukoliko Vam prikaže sličnu aktivnost u određenim satima… tada na red dolazi eksperimentisanje. Objavite par objava u jedno vreme, pa u drugo, treće… i vidite u koje vreme se Vaše objave najviše primete.

Za koje god vreme da se odlučite nećete pogrešiti.

I zapamtite – uvek je bolje objaviti nego ne objaviti.

Koliko često treba da objavljujete na Instagramu?

Ukoliko ne radite na ličnom brendingu i ne trudite se da postanete influenser, optimalan broj objava je između 3 i 4 nedeljno.

Iz prve ruke – 2 objave na nedeljnom nivou je premalo, ali opet održava nalog „živim“.

Ovaj broj objava je solidan izbor za kompanije koje žele da budu prisutne na društvenim mrežama, ali su uglavnom fokusirane na B2B.

Ukoliko očekujete organski rast vašeg profila, nemojte objavljivati manje od 3 puta u 7 dana. Ovde je sada samo reč o postovima koje odlaze u Vaš feed. Story bi trebao da prati broj objava, ili da bude čak i učestaliji.

Trudite se da budete zanimljivi, da imate interaktivne objave na Story-ma, da objavite i po koji Reel.

Ne brinite, Instagram vas neće kazniti ukoliko objavite više puta u nedelju dana.

Personalni brending i influencer

“Ukoliko ne radite na ličnom brendingu i ne trudite se da postanete influenser, optimalan broj objava je između 3 i 4 nedeljno.”

Alatke koje će Vam pomoći oko Instagram postova

Najvažniji deo Instagrama su fotografije, odnosno vizualni prikaz Vaših usluga ili proizvoda.

Za najbolji vizualni prikaz savetujemo usluge grafičkog dizajnera, međutim, često vizuelni identitet Vaše Instagram stranice možete i sami da uredite.

Postoje mnoge besplatne verzije programa za uređivanje fotografija, ali najbolji je Canva.

Čak i besplatna verzija Canva-e daje pregršt opcija koje možete koristiti, ali uz PRO verziju mogućnosti su Vam neograničene!

Uz to, imate neverovatan pristup kvalitetnim fotografijama, audio i video zapisima, koje možete koristiti na svom nalogu.

Na ovaj način ne morate da plaćate članstvo na sajtovima koji se bave prodajom fotografija bolje rezolucije.

Canva

Ukoliko vam je potrebna pomoć oko naloga na društvenim mrežama, budite slobodni da nas kontaktirate.

 Ako i dalje mislite da Vaš biznis nije za Instagram, pročitajte tekst – “Društvene mreže mi nisu potrebne”